first week

woot woot okay dah cukup seminggu aku berada kat puncak nie. dan seminggu jugak lah aku dah start dengan semester baruu.. overall best la kott sebab sem tiga nie lah dah start buzy. dah banyak shooting bagai lah. first assginmnt adelaah buad TVC. tahu tak tvc tu ape? tv commercial. okay faham kan. kalau korang rajin tgk tv, msti ada iklan" 30 second cmtuu lah. so, for my group assgnmt ktwg kne hasilkan satu iklan produk utk group kami. dan kami memilih kamera dslr.. canon. shooting start dr 24jun until 26. InsyaAllah semuanya berjalan dengan lancar. amin~

actually ktwg dberi pilihan sme ada nak buad tvc or psa. PSA tu pulak di translate kan adelaah public annouce.. ha, cmtuu kott.. cm iklan yg goverment cm kempen" and sewaktu dengannya..

so, decide pye decide amek tvc je kott sbb mse part one dlu dah buad PSA. cme tak record cm skg je. so, skg ni lebih mencabar lah kan. >.<

experimental video.. erkk.. korang faham tak? aku pun tak faham nak buad cmne bg orang lain tak faham. (ayat keling) kalau tak faham experimental tu ape, boleh pegi check kt google okay.

then animation.. ohh boringg.. lukis lagi! maaflaa saya takde bakat dengan melukis. haha. first class dah start dgn flip book. dengan storyboard lagi. macam ni bole suro alee buad storyboard laa,, pstu aku bayar.. ngee :)

palingg best ble subject psal editing.. photoshop. ohh sangat best! tak sabar nak belajar editing nie.. boleh lah ajar korang nanti.. cewaaah!

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Hand