love??

salam. hye guys. aku agak confiused lah sikit.. korang tahu ape itu CINTA tak? yang orang sllu kapel" ni ape benda ek?haha. korang pernah bercinta? of course la penah kan. nak share dgn blogger" sekalian psl cinta aku..cewaah! cinta dengan manusia tidak pernah kekal, so cintailah ALLAH

aku pernah ada first love, tapi bagi aku first love aku tu cam dah tak wujud lagi.. sebab dia dah pun berkahwin dgn kaka angkat dia. so, dah jodoh dia kan. takpelah :) aku tumpang bahagia. aku kenal dia start dari form 3, tapi sumpah memang aku tak suka dgn peragai dia. byselah, bdk sekolah kan. sure lah  nakal. ponteng sekolah, hisap rokok, langar rule tu mmg dah biasa dia buad. so memang aku jenis tak pandang guy cmtu lar. cme dia ada kelebihan skt sbb otak dia memang bijak. even though dia tak belajar pun exam dia memang power. masing" ada baik buruk kan.

kitorang form 3 mmg sekelas. so, memang jarang npk dia muncul dlm kelas tuh. cm cipsmore je doh. lepas tamat form 3, adelaa cuti yg pjg" tu kan, aku pun tak tahu la ttbe dia muncul. memang kelakar sbb time tu dia cakap yang dia penah ada rasa 'ehem' kat aku. tak payah nak cakap lah.. malu doh. so, aku pun yg agak skema la time skolah dulu tak rasa nak bercintan cintun la. sbb lepas pmr aku rasa cm blm msenyee lg la kot.. sampailah form 4 dia still tgu lagi. aku try pujuk dia sruh skola tpi dia quit time form 4.. akhir form 4 ktwg bersama.. Alhamdulillah sbb pintu hati dia dah terbuka kott dia smbg balik form 5. time tu aku tak study tmpt yg sama. form 4 dah beralih ke teknik perd.

ktwg tetap in relation cuma selalu gadoh. bila dah duduk jauh kan. aku pun msa form 5 duk hostel sbb da nak spm so cm tak kesah sgt dgn relation ni. so dia pun tak faham then break up for a few month =.=' .. sampai lah lepas spm aku taktahu ape relation ktwg. ktwg berjumpa balik time nak cari kerja lepas spm tu. so, continue again.. memang complicated kan relation ktwg ni.. baik buruk pun dia aku still terima dia sbb nobody is perfect ..

cuma, relation kami tak cukup kuat. dia dah memilih kaka angkat dia as wife dia. so, redha jelah. dah jodoh dywg.. na buad cmne.. aku pun sambung belajar kat shah alam semata mata nak lupekan dia T_T and tok my future. that's my first love.

2nd love is.. 'dia' . before dia memang aku pernah tersangkut other guys tapi,, aku tak boleh nak go on dgn dia ats sebab" tertentu. 'dia' ni sweet gila tapi aku tak pernah perasan yang dia btul" mse tu nak kat aku. yelah, takut tersilap langkah lagi kan. macam" benda paling manis before ktwg bersama. yang aku tau dia malu na ckp ng perempuan yg dia suka smpailah one day,,
dekat gazebo,, malam tu.. dia cakap 'saya suka awak' comel kan :) (ayat dia lebih krg cmtu la)
haha. mmg tak pernah sorang lelaki yg berani ckp cmtuu kat aku.. sweet doh. actually aku mmg susah nak share problem ng orang lain except my bestfriends. tapi dengan dia, anything aku share. sbb dia bukan je bf aku tp as my partner time susah senang. i'm happy with him. banyak yang special kat dia yg susah aku nak tgk kt other guys. tapi kan, bahagia ktwg tak lama.. stop tengah jalan. takpelah.. mybe dia boleh cari mrs. right yang dia nak. kata orang, if you love someone, let he go.. biarlah kita sakit asalkan dia bahagia kan :) so, saya akan pastikan dia bahagia dengan perempuan lain. insyaAllah.

lepas dia aku takut tok jatuh cinta lagi. takut jatuh cinta dengan orang yang salah. so, better single dari disakiti kan. walaupun kenyataan itu pahit, kita harus telan jugak :)

sekadar kongsi sahaja. bukan nak buruk" kan sesiapa. hargailah selagi dai masih ada..

eyqa still tak stabil. so jgn tye yg pelik" oke.

thank you.
 love,

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Hand